15 Kasım 2012 Perşembe

Yorum farkı...

 
''Huzur içinde ellerimi kavuşturuyor ve bekliyorum. Rûzgâra, gel-gite ya da denize aldırmıyorum. Artık zamana ya da kadere isyan etmiyorum, bana ait OLan bana gelecek çünkü...''

Bu sözlerin sahibinin şu bizim meşhur İngiliz William Shakespeare olduğu zannedilir ama, kayıtlara göre asıl sahibi John Burroughs'dur. Güzel şeyler yazmış, 1837-1921 yılları arasında yaşamış doğa tutkunu Amerikalı bir yazardır. Balık tutmaya da çok meraklı olduğu bilinen sanatçı, bana kalırsa bu cümleleri oltasını suya salıp, hep yakalamayı hayâl ettiği o en büyük balığın  vurmasını beklerken yazmıştır ama, çoğu kişi bunu romatik bir olumlama olarak okumayı seçmiştir:) Olabilir, sakıncası yoktur. Herkes herşeyi kendi algısına göre okuyup yorumlayabilir. Bu açıdan bakınca; aslında yazarın neyi ne için yazmış olduğunun pek de önemi yoktur, önemli olan okuyanın onu nasıl anladığı ve ne şekilde yorumladığıdır. Ve öyledir:)

Hiç yorum yok: