14 Ağustos 2012 Salı

Sağolsun...

 
İstanbul-Kemerburgaz'da, halen yaşadığı evden görüşmemizi tamamlayıp ayrılırken, ısrarlarımıza rağmen gene de ayağa kalkarak kapıya kadar gelen yaşlı adam kısa bir süre için ortalıktan kayboldu. Daha sonra elinde beyaz, ince kağıda sarılı küçük bir paketle koridorda belirdi ve ''Bunu sizin için hazırladım, inşallah seversiniz...'' diyerek elindekini bana uzattı. Hiç beklemediğim birşeydi bu, bir asıra çok yaklaşmış hayatının hatırlayabildiği  detaylarını  bana içtenlikle anlatan değerli İsak S.Şarhon'a şaşkınlıkla baktım ve ''Eee, nnn-niye zahmet ettiniz, hay Allah, çok teşekkür ederim...'' falan diye kekeledim. ''Rica ederim...'' diyerek gülümseyen ve hediyesini açmamı bekleyen yaşlı adamın önünde özenle ambalajlanmış paketi açtım, içinden bu şık hanımefendi biblosu çıkıverdi. Eşiyle birlikte yaşadığı evlerinden bir hatıraydı bu, eski şeyleri sevdiğimi hocam olan büyük oğlundan öğrenmiş, bu nedenle bibloyu bana vermek istemişti ve ben kendisiyle görüşmeye gelmeden bir gün evvel de paketleyip hazırlamıştı. Hem çok sevindim, hem de hüzünlendim. ''Benim için çok değerli bu, çok naziksiniz, yaşadıkça saklayacağım...'' demem üzerine gene hafifçe gülümsedi, ardından iyi dileklerle uğurladı bizi. Yol boyunca arabada elimde tuttum bu hoş porselen bibloyu, sonra valizime özenle yerleştirdim ki uçakta zarar görmesin, kırılıp dökülmesin. Evime döndüğümde de, her zaman görebileceğim bir yere yerleştirdim. Sağlık durumunun şu sıralar pek de iyi olmadığını üzülerek haber aldığım, ''Türkiyeli ötekilerin'' en yaşlı temsilcilerinden biri olan değerli İsak S.Şarhon'a bu vesile ile şifa dilemek ve tekrar teşekkür etmek istedim, sağolsun... 

Ek ve de dip: Artık ben de bir ''Instagram''cıyım, ilk fotoğrafımı da bu hatıra biblo için çekerek programda düzenledim. Fazla başarılı olmayabilir ama kısa sürede bu işin inceliklerini çözeceğim:) Picasa'dan çok farklı ve daha ayrıntılı da değil zaten, gayet basit. Android sistemle çalışan telefonunuzla fotoğrafı çekiyorsunuz, gene telefonunuzdan Instagram'a giriyorsunuz, orada düzenleyip hesabınızda yayınlıyorsunuz, o kadar yani...

Hiç yorum yok: