7 Temmuz 2012 Cumartesi

Ve bir rûya gördüm...

 
Dün gece sabaha karşı uyudum, kitabımı kapatıp okuma ışığını söndürmek üzere düğmeye uzandığımda dijital saatin ekranında 05'li rakamlar vardı, ortalık henüz alacakaranlıktı. Ve bir rûya gördüm, o rûya bana son zamanlarda anlamakta zorlandığım herşeyi açıkça anlattı... Sonra tuhaftır, biri beni sarsmışcasına ansızın uyandım, artık gün ağarmıştı ve içimde tarifsiz bir mutluluk vardı, açmazları açıklayan ve rûyamda tezahür ettirene şükrettim tüm kalbimle, o his içinde tekrar kapadım gözlerimi ve yeniden uykuya daldım. Saatler sonra uyandığımda ilk dalışımda gördüğüm o rûyayı  bütün detaylarıyla hatırladım, zihnimde gizemli şair Edgar Allan Poe'nun ''A Dream Within A Dream/Rûya İçinde Bir Rûya'' şiiri dönüyordu: ''Bir düşün içinde bir düş mü bütün gördüğümüz ve göründüğümüz?..'' Ailemizin müzisyeni Alan Parsons'un ilk kez 1976'da yayınladığı, daha sonra 1987 ve 2007 yıllarında tekrar elden geçirdiği harika albümü ''Tales of Mystery and Imagination'' aynı şaire adanmıştı ve albümde bu isimde bir şarkı da vardı, şiir kısmını ünlü aktör Orson Welles seslendirmişti hâttâ, pek severdim. İnternette arayıp buldum hemen, birkaç kez dinledim. Hem gördüğüm rehber rûyaya, hem sonrasına katılan bütün bu değerli sanatçılara ve en fazla da tamamının asıl yaratıcısına teşekkür etmesem olmazdı doğrusu, ettim:) 


Derken... Bir eski dosttan gelen Twitter mesajı tamamladı hepsini, bu yazıyı okuyup vaktiyle kendi yazmış olduklarıyla Edgar Allan Poe'nun ifadesi arasındaki çok benzer bağı işaret ediyordu bana. ''Senin rûyanı gördü Yusuf, seni rûya diye gördü...'' Haklıydı. Şükranlar, şükranlar:)  

Hiç yorum yok: