24 Eylül 2012 Pazartesi

Tecavüz dilde başlıyor!..

İlgili yazıya ulaşmak için şurayı tıklayabilirsiniz... 
3 yaşında hayata veda eden küçük kız hakikaten boncuk mu yutmuştu, yoksa iddia edildiği gibi tecavüz mağduru muydu? Acaba sosyal medya alanlarında ortalığı ayağa kaldıran o kınayıcı kitlelerin hayatında da ''yaygın kullanıldığından meşru sayılan cinsiyetçi küfürler'' var mı? Kendileri kullanıyor ya da çevrelerinde kullanmasına göz yumuyorlar mı? Bu tarz küfürler bir ''millî kartvizit'' gibi kullanıldığı sürece, tecavüz kavramını sadece belli bir boyuta indirgemek ne kadar mantıklı? Ben evimde gündelik işlerimi yapar, kitap okur ya da yazı yazarken, arka parkta kuduran 6-13 yaş grubu çocuklar tarafından bu küfür çeşitlemeleri yoluyla, mütemadiyen tecavüze uğratıldığımı düşünüyorum meselâ, aslında yaş grubu çok çeşitli de, ben en alt gruptan başlamayı seçtim. Hâttâ; ben bu tarz tecavüz haberlerini okurken dahî, cinsel eylem ve organ göndermesi olan o bildik küfürleri sıralayanların çok fazla olduğunu düşünmekteyim. Hâl böyleyken, tecavüzü şiddet ve hiddetle kınamak ne kadar inandırıcı olabilir sizce? Tecavüz sadece cinsel organlar aracılığıyla mı gerçekleşir dersiniz? Hiç sanmıyorum!..

Hiç yorum yok: