3 Ocak 2010 Pazar

Hallaç pamuğu...


Zihnimi hallaç pamuğu misalî kabartıp havalandıran iki şey var şu sıralar; tamamen bu ikisiyle meşgûlüm diyebilirim. Biri bana geçen hafta, İstanbul'da canım gecea tarafından gecenin kayıp bir vakti uzatılan kitap; Burak Özdemir'in kaleminden ''Tanrı'nın Doğumgünü''... Öteki ise Sting biraderimizin son eseri; hakiki biraderim tarafından yurtdışından sipariş edilip yolu gözlenmiş bir DVD, ''A Winter's Night''...



Sting sakalı koyvermiş, bana göre pek de yakışmış. Zaten severim sakalı, test etmeye lüzûm görmeden derhal onayladım ... Bizim saf ruhlardan Bücür kız biraz daha bakmak ve üzerinde düşünmek istedi, ona da hiç karışmadım...



Gecelere noktayı Burak Özdemir'in bahsi geçen kitabı ile koyarken, günün kapısını da Sting'in bu son albümü ile açmaktayım. Bilhassa kapak resmine dönüp dönüp defalarca bakmaktayım. Karlı bir ormanda, yanında köpeği ile yürüyen bu adamın şarkılarıyla ''Tanrı'nın Doğumgünü'' kitabı arasında, projesi bana özel köprüler kurmaktayım. Zihnimin uzun müddettir el değmemiş taraflarını hallaç pamuğu gibi atan bu iki eserin üzerimdeki işi tamamlansın hele, oturup uzun uzun yazacağım. Şimdi gene onlara dönüp biraz çalışacağım, birini okumak, diğerini de dinleyip izlemek o kadar kolay değil çünkü, alışkanlıklarla yüzleşmeyi ve birçoğunu ayırıp kenara koymayı gerektiriyor. Ama; gayet kararlıyım, başaracağım...

Hiç yorum yok: