21 Ocak 2013 Pazartesi

Kızıma not...

 
Ege; kızım, en az seni yaşadım ama en sıcak da seni sevdim. Abini ben büyütebildim ama hep uzak kaldım sana. Sebep o, bu, şu, farketmez. Senden iyi bir kadın olmanı istiyorum. İyi kadın erkeğini mutlu eder. Ama sadece dikkatli ol. Bir gün gelip de ''baba, hamileyim'' dersen, karşındakinden çok sana kızarım, dikkatli olmadın diye. Erkekler aptal çünkü. Kızım, senden de, abinden de bir beklentim yok. Bana yaşamlarınız için hiçbir teşekkür borçlu değilsiniz. Siz, ben istedim diye varsınız ve size yapılmış olan herşey gerekliydi. Analarınız, ''ben yemedim, içmedim, sizi büyüttüm'' diye duygu sömürüsü yaparlarsa aldırmayın. Yalan! Mecburlar zaten...

Seni seviyorum. Abin biraz deli, baban gibi. Ona sen sahip çık kızım. 
Her yerini bütün salak erkeklerden daha önce gören
Baban

(Entelektüel Yosmalık/Kaan Erkam-Sayfa 179)

Ki; ben kitabın burasında takılıp kaldım aslında, daha ileri gidemedim. Kitap ayracı bu sayfada kalmış öylece. Hem kendisiyle, hem hayatla çok sert yüzleşiyor Kaan Erkam, okuru da rahat ettirme gibi bir kaygısı hiç yok, habire tokatlar yermişcesine okuyorsunuz kitabı, yorulup ara veriyorsunuz hâttâ, birkaç gün sonra yeniden dönmek üzere...

Ben bu gece döndüm. Okumaya devam ediyorum. Ve herkese iyi haftalar dileklerimle...

5 yorum:

Mustafa dedi ki...

Handan hanım, bu kitabı dün Adana da Fuarda aradım bulamadm! artık yayınevinden istemek zorundayım sanırım..selam ve sevgiyle..

Handan Demiralp dedi ki...

Devir Yayınları tarafından basılmış, 2008 yılı ilk baskısı bendeki Mustafa Bey. Bilemiyorum halen bulunabilir durumda mıdır? Kitap sitelerine bir bakın. Gerekirse kitabın yazarı ile de bağlantı kurulabilir, aynı zamanda bir tiyatro sanatçısı kendisi...
Çok sevgi ve selâm buradan, hepinize.

Mustafa dedi ki...

Teşekkür ederim.Enis Baturun "Ada defterlerini" ve sizin yayında söylediğiniz "Bir yoginin otobiyografisini" de temin edeceğim..sağlıcakla kalın.

birisinin yeri dedi ki...

Ben derim ki;
Yazar, kitabı ne satılsın diye, ne de 'bak bak ne beylik laflar etmiş bu yazar' densin diye bir plân yapmamış. En doğrusunu yapmış. Bİlgilendirmeler için teşekkürler. Sabrın sonu ile

Handan Demiralp dedi ki...

Hiç öyle kaygıları olmadığını kitapta
ilerledikçe daha iyi anlıyorsun zaten Baver, çıplak ve sahici, bunun estetik veya hoşa gider olup olmayışıyla hiç alâkadar değil, kimsenin ne diyeceğini umursadığını da sanmam... Son zamanlarda okuduğum en ''hakiki'' yazarlardan, başka alıntılar da yapacağım, yapmak zorundayım ya da, işte insanda bu hissi uyandırıyor. Okuyanı çok OLsun diyelim kardeşim, selâm ve sevgilerimle...