2 Ocak 2013 Çarşamba

Herkesinki kendine...

 
''Hindistan´a gidilir, ama Hindistan'ı bilmek bir yabancının haddini aşar; anlamak harcı değildir, gördüm diyebilmekse cesaret ister. Yine de Hindistan´a gidilir. Ben de gittim. Defalarca... ´Bilmeden, anlamadan, ne halt etmeye kitap yazdın da ortaya koydun´ diyecek olursanız, şunu söylerim ki ben birazcık gördüm, az bir şey yaşadım, bir miktar da hissettim bu âlemi. Gördüklerimle yaşadıklarımı anlatıyorum. Hissettiklerime gelince, o da okurun bu kitaptaki yolculuğu olsun. Ama daha iyisi, siz hiç okumayın bu kitabı, alıp başınızı gidin. Mümkünse erken bir sabah vakti, kapıdan çıkar çıkmaz, her zamanki yolunuzun tersine yönelin. Aklınızı bırakın bir tarafa, ayaklarınız nereye gideceğini bilir. Belki bir akşamüstü Hindistan´da bulursunuz kendinizi. Bilen bilir, eğer Hindistan´a bir kez gitmişseniz, ama gerçekten gitmiş, orada bulunmuşsanız kanınıza girer, kendi dünyanıza döndükten sonra bile sizi çeker, bir daha mutlaka gidersiniz. Hiç direnmeyin...''

Kitabın arka kapak yazısı bu, yeni yılın ilk kitabı oldu benim için, yılbaşı gecesini sabaha bağladı hâttâ. Başka zaman olsa belki okumayı erteleyebilirdim ama; benim Hindistan'ımı keşfetmek üzere çıkacağım yolculuğa artık az bir zaman kala olmazdı doğrusu. ''Ruhumu evvelden hazır edeyim de ben, valizim en sona kalsın...'' diyerek daldım sayfaları arasına. Odada gündüzden yaktığım tütsünün halen dolaşan kokusu, kedilerin derin uykusu ve yeni yılın ilk gecesi şerefine yeni değiştirilmiş çarşafların taze serinliği arasında, bedenim yatakta, ruhum taaa oralarda...yken; bir de baktım sabahın ilk kuşları ötmeye başlamış bile:) Yola çıkmaya az zaman kala, artık hepimiz hazırlanıyoruz kendimizce, kendi Hindistan'ımızı bulmak, keşfetmek ve yaşamak üzere. Teşekkürler Özcan Yurdalan ve evet; ''namaste''...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

sizi niye okuyorumki..bana göre;sizin yazdıklarınız düş görmece,kendinizi çokk beğenmece.doğru olan sadece sizin düşünceleriniz))sağlıkla kalınız efendim.

Handan Demiralp dedi ki...

Okumazsanız en çok ben sevineceğim, sizden kurtulmak büyük bir lüks, çok konforlu bir durum olur benim için, lûtfen bu kararınızı uygulayınız, bilhassa istirham ediyorum, Çanakkale'ye selâmlar, uğurlar OLsun şimdiden:)

birisinin yeri dedi ki...

Özcan Yurdalan, kitabının arkasını, bir yazarı kıskandıracak etkileyicilikte kaleme almış...İnadına, bize her yer Hindistan diyelim..Sevgiler.

Handan Demiralp dedi ki...

Özcan Bey aslında fotoğraf sanatçısı olarak biliniyor sevgili Baver, lâkin sana katılıyorum, edebî anlatımı da sağlam. Oldukça sade ve doğal bir üslûpla gezip gördüğü yerleri kendi bakış açısından anlatmayı başarıyor, gezi kitapları bu sebeple tercih ediliyor, seviliyor. SağOlasın sevgili arkadaşım, selâm ederim:)

Adsız dedi ki...

okumaya devam ediyorum.bazı insanların;kendilerini ne kadar beğendiğini çok iyi öğreniyorum,efendim)

Handan Demiralp dedi ki...

Çanakkale ana memleletimizdir,inşallah oralarda havalar iyidir:) Üzüldüm okumaya devam kararınıza, bir gün vazgeçişinizi de görürüz nasipse, algı boyutunuza ve ısrarlı kararınıza hürmetle, selâmla...