18 Mart 2010 Perşembe

On air...

Bir yayıncılık terimidir; mikrofonun sende olduğunu gösteren kırmızı ışık yandığında üzerinde bu kısa yazı görünür: ''On air''... Bu noktadan sonra artık uçuş serbesttir yani, bir nevî kuleden uçuş izni aldıktan sonra pistte hızla ilerleyip uçağın tekerleklerini yerden keserek havalanmak anlamına gelir. Ama bu kısma gelmeden evvel elbette uçuş güvenliği için kimi hazırlıklar gerekir...

Gözlüğün, suyun, çayın-çorban, kalemin, yayın akışın, teknik ekibin ve de ruhun tamamsa uçuşa hazırsın demektir. Ve son dakika haberleri uçuştan kısa süre önce önüne gelir, saatin son beş saniye sesi  saat başını haber verir. Sonra kırmızı ışık yanar, mikrofon artık sendedir. Yani; ''on air''...

Dün geceki yayınıma yağan mesajlar yaptığım işin ne kadar anlamlı ve özel olduğunun işaretidir. Varsın kimi ''çakma okurlar'' adsızlıklarının ardına gizlenip akıllarınca dalga geçsin, zaten bilen bilir, bu benim ''yeni işim'' değil, 1987 senesinden bu yana onurla yürüttüğüm, basın kartımda, pasaportumda, kimliklerimde yazılı asıl mesleğimdir:) Aha da yukarıda gördüğünüz ilk anonsun resmidir, çok güzel bir başlangıç oldu hakikaten, harika mesajlarla içimi ısıtan tüm dostlara teşekkür ederim, dilerim gerisi de hayırla gelir. Haa, bir de ek not, bu arada bir belirip beni güldüren ''adsız çakma''lar cesarete gelip yorumlarının altına isimlerini de yazabilirse günün birinde, bu sayfanın yazarı valla daha bir keyiflenir:) Zira malûmdur; ödleklik kolay ve sıradandır ama cesaret, adam olana daima yakışan birşeydir... Ayrıca beğenmeyen dinlemesin birader, çıkışlar sağ üst köşeden, tekrar hatırlatırım, burası istemeyene silah zoruyla okutulan bir sayfa değildir:)

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar Handan Hanım,

Ben gece frekansındaki ilk gecenizi dinledim, hatta mail de yolladım size ve programınıza. Şimdi tesadüfen bu linki ve dolayısıyla yazınızı buldum. şunu anlayamadım, yani insanların işi gücü yok size o bahsettiğiiz mesajları mı göndermişler, tamam her tür insan bulunabilir, korkağı olur dengesizi olur, cesuru olur ama dinlemeybilirler değil mi? Çok kınıyorum bu insan geçinenleri, ama siz üzmeyin kendinizi hep olacaktı bunlar. Onayladığımdan veya boşverdiğimden değil değmezler hiç bir lafa söze bunlar.
Tekrar hoşgeldiniz der, selamlarımı iletirim. Nur Çimen

Handan Demiralp dedi ki...

Ben beni eleştirmelerine birşey demiyorum ki sevgili Nur Hanım,herkes fikrini özgürce ifade edebilir, bana ne? Ben ısrarla adsızlığa saklanmalarıyla alenen alay ediyorum:) Bir de birden fazlaymış rolü yapıp gûya adsızın adısıza çanak tutması vaziyetini yaratmalar var ya, fecî gülünç ve alayı hakediyor:) Çok teşekkür ediyor ve kucaklıyorum, sağolun...

Unknown dedi ki...

Evet Handan Hanım, ben de onu demeye çalıştım zaten, ismini cismini belli et eleştirin varsa yap yani. Ama ne olursa olsun kişisel saldırılara, alaylara ve karalamalara karşıyım. Benim trt'de 2 programla ilgili eleştirim olmuştu ama adım sanım belliydi, üstelik şahıslarla da işim yoktu, olamaz da zaten. Neyse, bu arada istek şarkımı yaynladığınız için ve güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın olur mu? Nur

Adsız dedi ki...

Sevgili Handan Hanım,
Yeniden evinizde olmanızdan dolayı çok mutlu oldum.Hayata bakışınız, duruşunuz her zaman tutarlı ve onurlu.. Bu yüzden meyva veren ağaç taşlanır biliyorsunuz.Yolunuz açık olsun, başarılar, kolay gelsin..
Adaşınız kedici..

Adsız dedi ki...

kendiniz,herşeyiniz,yaptığınız herşey,attığınız adım bile çok güzel ve doğru))))

Handan Demiralp dedi ki...

:) Sevgili Handan, çok teşekkür ederim, sağolun, kucaklıyorum...
Ve sevgili ADSIZ okurum, evet, aynen öyle, ben dünyanın kraliçesiyim ve sizi blogumun eğlence köşesinden sorumlu kıldım, aynen böyle devam etmenizi buyuruyorum, tamam mı? Şimdilik çekilebilirsiniz, dinleneceğim. :)

birisinin yeri dedi ki...

Handan çok mutlu oldum inan. Seni nedense en çok ait olduğun koltukta, görevinin başında, mesleğinin şahikalarında gördüğümde inanılmaz keyif alıyorum. Her zamanki gibisin, yani harikasın:)

Handan Demiralp dedi ki...

Sevgili Baver, değerli eski dost, çok teşekkür ederim, sağolasın:) Ben de bu dönüşten ziyadesi ile memnunum, hep bir arada olabilmek ve hayatı paylaşmak dileğimle... Sevgimle, teşekkürle...