4 Haziran 2010 Cuma

Çocuk...

Sen ışığa doğru uçalı bir aydan fazla olmuş bile çocuk... Canlı yayınım sırasında öğrenmiştim ya gittiğini, şaka gibi gelmişti o zaman, meğer doğruymuş. Baban seni uğurladıktan sonra bilgisayarından çıkan fotoğrafları derleyip yollamış bana sağolsun, bu fotoğraflar benim arşivimde bile yoktu, unutulmuş, kaybolmuştu. İlâhî, kimbilir vaktiyle nerelerden arayıp bulmuşsun:)

Benim çoktan unuttuğum bir dolu fotoğraf arasında dolaşıyorum şimdi, televizyon programlarımdan, radyo röportajlarımdan, gazete haberlerinden özenle toparlamış olduğun onlarca fotoğraf dizili bilgisayarımın ekranında... Beni o zamanlara götürdün ama ne tuhaf, şimdi sen artık bu boyutta yoksun... Alican, sahi be çocuğum, orası buradan daha iyi ve huzurlu olsa gerek, gece yayınında okuduğum haberlere bakarak bunu söylüyorum, buralar karışık, belki de her zamankinden karışık! Ama biliyorsun, bırakıp gittiğin bu boyut buna zaten alışık...

Çocuk; ben ölümü bir bitiş, bir son olarak düşünemedim hiç, olsa olsa bir kapıdır dedim ve hep parlak bir ışıkla hayâl ettim. Deneyimleyene kadar da öyle hayâl edeceğim ama sen bir adım öndesin artık, çünkü biliyorsun ne olduğunu. Oradan bana mail atıp fotoğraf yollayamazsın, biliyorum ama ben senin için bunları yazabilirim ve diyebilirim: ''Tekâmülünün neresinde olursan ol, bana bıraktığın hatıraları ve seni seviyorum, hayatında bana açtığın bu özel yer için çok teşekkür ediyorum, fotoğrafları gözüm gibi saklayacağımdan emin ol ve daima ışıkla yürü, nasılsa hepimizi buluşturacak sonunda şimdi senin yürüdüğün o sonsuz yol...''

(Genç yaşta ve yakın zamanda kaybettiğimiz  Adana-Ceyhan'lı dinleyicim/izleyicim, kardeşim Alican Ekiz'in  sevgili hatırasına selâm, saygı ve daima duayla... Alican'ın vefatından sonra bilgisayarından çıkan fotoğraflarımı benimle paylaşan babası değerli Mustafa Ekiz beyefendiye ve ailesine de sabır dilekleri ve şükranla...)

3 yorum:

Hasan dedi ki...

Handan Hanım merhaba. Sevgili Alican'ı TRT FM' de yayınlanan hemen hemen tüm programlara gönderdiği iletilerle tanıdım. Alican'la tanışmadık ama sizlerin anlatımıyla ne kadar değerli bir kardeşimiz olduğunu anlıyorum. Ben sizin aracılığınızla sevgili Alican'a Allah'dan rahnet, kederli Ekiz ailesine başsağlığı ve sabırlar diliyorum. Size sevgilerimi ve selamlarımı gönderiyorum. Hoşçakalın..

Handan Demiralp dedi ki...

Teşekkürler ve selâmlar. Yeni işiniz ve yaşam yeriniz hayırlı olsun, umarım çabuk intibak edersiniz. İyi dileklerle...

Mustafa dedi ki...

Handan hanım,
Bu düşüncelerinize ne ekleyebilirim sadece teşekkür ederim,bugün 18 ay oldu Alican aramızdan ayrılalı, daha o zaman yorum yapacaktım,inanın boğazım düğümlendi yazamadım bunu gecikmiş bir teşekkür olarak düşüneceğinizi sanmıyorum,çok zor bir durum bunu yaşamak,helede kağıda dökmek..zaten bunu başarabilsem gerçekten Alicanın hayatı bir roman olur,öyle tv lerdeki (tabiri caizse) dandik diziler gibi olmaz.öyle 3-5 senedede bitmez,tamı tamına 20 yıl.
Bundan sonrada Alicanın duadan başka hiç bir şeye ihtiyacı yok.
Işıklarda-nurlarda yürüsün..
selam ve saygı ile..