21 Ekim 2009 Çarşamba

Gökyüzüne bir yıldız daha...

Ne zaman bir saf ruh ayrılsa bu dünyadan, gökyüzüne bir yıldız daha eklenir. Biz kalanlar ''ölmek'' deriz ya adına, bu aslında dünya hayatından özgürleşmektir. Gene de; ne denirse densin, sıfatı, tanımı her ne olursa olsun, gidenin yeri öylece bomboş kalır, bir müddet belki çıkıp gelir diye, gelmeyeceğini bile bile beklenir...

Yazın ömrü bilemedin birkaç ay, tüm mevsimler gibi kiracıdır o da, gelir geçer. Dallar yapraklarından soyunur, ağaçlar kabuklarını giyinir. Pencereler birer birer kapanır, camlar yağmurla hüzünlenir. Örtülerin altında ürperir ayaklar, sonbahar ''bir manîniz yoksa...'' diye sormaz ki, çatkapı çıkıp gelir. Bazen kısa hikâyelerin sonu, bir o kadar kısa bir fren sesidir:( Sonra mecburen kapatılır defterler, göğüslere son defa bastırılıp raflara kaldırılır albümler... Gözlerden yuvarlanan damlalar acılara işaret koyar, kaldığınız yeri belirtir. Bir mevsimlik ömürler tükenir, ne zaman bir saf ruh ayrılsa bu dünyadan gökyüzüne bir yıldız daha eklenir. Sonra?.. Yeniden buluşuncaya kadar beklenir. Sessizce beklenir...


(Bir kapı önü çocuğu daha sonsuzluğa uçtu bu akşam, yolu ışıklı olsun, biz onu çok sevdik. Yıldızı gökyüzündeki yerini aldı çoktan, o artık ''göçmüş kediler bahçesi''ndedir...)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Handan Hanım, kapı önü güzel çocuğunuz cennetine kavuşurken gözlerimde engel olamadığım yaşları da akıttı.Yazılarınızın devamını okuduğumda aşağıya koyduğunuz o güzel bahçe terasında ben de olmak istedim. Basamaklardaki halıda oturmak, kucağımda bir kediyi okşamak..Hayali bile güzel..Sitelerdeki hayvan haklarının ihlali konusunda ise, ben kendi apartmanımda yönetici olarak noktayı koydum. Diktatörlükse diktatörlük ama hayvanlardan yana:)) Bahçeye konan mama ve su kaplarından yakınanlara dünyadaki onca pisliği, ahlaksızlığı görmelerini öneriyorum. Bizden önce bu mekanların hayvanlara ait olduğunu da ekleyerek..Tüm yazılarınız, paylaşımlarınız için binlerce teşekkür.. Emeğinize sağlık..
Kedici (Handan)

Pirate/Korsan dedi ki...

Vakit tamam, seni terk ediyorum.
Bütün alışkanlıklardan öteye...
Yorumsuz bir hayatı seçiyorum.
Doymadım inan, kanmadım sevgine.
Korkulu geceleri sayar gibi,
Birden bire bir yıldız kayar gibi,
Ellerim kurtulacak ellerinden
Bir kuru dal ağaçtan kopar gibi.
Aşk sabittir gülse hiç dermedik
Bul kendini kuytularda hadi dal
Sen bir suydun, sen bir ilaçtın.
Hoşçakal iki gözüm hoşçakal.

Vakit tamam seni terk ediyorum
Bu incecik bir veda havasıdır
Parmak uçlarına değen sıcaklık
İncinen bir hayatın yarasıdır
Kalacak tüm izlerin hayatımda
Gözümden bir damla yaş aktığında
Bir yer bulabilsem seni hatırlatmayan
Kan tarlası gelincik şafağında
Ölümse korktum savaşsa hep kaçtım
Vur kendini korkularda hadi al
Seninle bir bütün olabilirdik
Hoşçakal iki gözüm hoşçakal.

Ahmet Kaya

Demet dedi ki...

Ah canım...

Handan Demiralp dedi ki...

Teşekkürler değerli dostlarım... Gökyüzündeki yıldızlarımıza selâm ile... Daima varolacaklar ve hep nefes alacaklar bizimle...