3 Ocak 2011 Pazartesi

Masala murku...





Bu başlık da neyin nesi değil mi? Yok yok, öyle özel, özlü bir söz falan değil bu, Hindistan'da hayli sevilerek tüketilen, baharatlı, lezzetli, çıtır bir atıştırmalığın adı sadece:) Bizim seyyahların çantasından çıktı, ben de ortak oldum, hafif acılı lezzeti yendikten bir müddet sonra damağa yayılan, hoş bir çerezdi, sevdim...

Olay yeri inceleme ekibimizden sevgili Gülsün ve Halûk; epey uzun bir seyahatten sonra nihayet evlerine döndüler. Çok uğraklı bu seyahatin etki alanından henüz çıkmamış olsalar da, en azından yorgunluk atıp kendilerine geldiler. Onlardan güzel Hint müzikleri eşliğinde fotoğraflı+videolu ve ''masala murku''lu bir brifing aldım. Beraberlerinde getirmiş oldukları muhteşem tütsülerin, özel çayların, aromatik yağların, ayurvedik sabunların ve el dokuması kumaşların kokusu da eklenince tablo tamamlandı, başım döndü, adetâ ben de oralara gidip dönmüş gibi oldum. 300 kareyi aşan seyahat fotoğrafları arasından şöyle bir seçim yaptım ve Hindistan dosyasını böylece başlattım efendim. Bu dosyada gittikleri bölgenin yemekleri, gelenekleri, gündelik hayattan yansımalar, kedili-köpekli-fareli ve bol filli hayvan görüntüleri, belki yoksul ama genellikle gülümseyen, kanâatkâr insan yüzleri, Varkala'da yaptırdıkları ayurveda masajının ayrıntıları ve daha pekçok şey yer alacak. Halûk filin üzerinde neler deneyimledi, çamaşırın, bulaşığın, hayvanların ve insanların içinde yıkandığı nehirlerin suyuyla aynı zamanda diş de fırçalanır mı, Mumbai sokaklarında kediler ve iri fareler nasıl birarada yaşıyor, Hindistan trafiğinde mütemadiyen korna çalmak neden önemli, ''tuk-tuk'' nedir, orada çocuklara verilecek en kıymetli ve sevindiren hediye ne?.. Bu ve benzeri soruların cevapları fotoğraflarıyla birlikte ''Uygunsuz Vaziyet''te olacak. Meraklılarına duyuralım. Yeni yılın ilk haftası hepimiz için güzel olsun diyelim ve konuya şimdilik bir virgül koyalım bakalım...

Hiç yorum yok: