28 Aralık 2010 Salı

Final...


Dile kolay; tam 32 yıl... TRT tarihinin en uzun süre devam etmiş, artık efsane olmuş programlarından biri olan ''Müzik Bahçesinden'' bu akşam son kez seslendi dinleyicisine. TRT'nin başarılı program yapımcılarından sevgili Tülay İlter Sunar'ın 32 yıl boyunca kesintisiz hazırladığı bu program, TRT İzmir Radyosu canlı yayın stüdyosunda bu akşam gerçekleştirilen bir canlı yayınla dinleyicisine veda etti. Yayın hayatı boyunca farklı zamanlarda ''Müzik Bahçesinden'' programına seslerini veren TRT'nin tecrübeli spikerleri bu veda yayını için biraraya geldi, aralarında artık emekli olmuş olanlar da vardı...

Bu programın benim için bambaşka bir anlamı daha vardı; TRT Radyo 3'te yayınlanan ''Müzik Bahçesinden'' programını ilkgençlik yıllarımda dinlemeye başlamış ve o zamanların pek çok genç insanı gibi müdavimi olmuştum. Aradan yıllar geçti, ben TRT spikerlik sınavlarına girip kazandım ve profesyonel meslek  hayatım başladı. Bir zamanlar hayranlıkla dinlediğim bu programı sunmak bana da nasip oldu. Bu çok özel ve güzel bir duyguydu:) Buradan hareketle; ''Müzik Bahçesinden''in final yayınına katılma çağrısı geldiğinde elbette biraz hüzünle ama öte yandan çok da sevinerek, hemen kabûl ettim. Yapımcısı, bir anlamda annesi olan sevgili Tülay İlter Sunar'ın da bizzat katıldığı bu son program hepimiz için unutulmaz nitelikteydi, çok hoş anılar paylaştık, eskilerden güzel müzikler çaldık, unutulmaz arşiv kayıtlarını yayınladık ve yıllarca bu programa emek vermiş kişiler olarak sevgiyle bitirdik ''Müzik Bahçesinden''i... Müteşekkirim, gönülden kutluyorum, henüz gencecik, çiçeği burnunda yayıncılarken başladığımız bu serüveni, orta yaşlarını geride bırakmış, artık hemen hepsi yakın gözlüğü kullanan, meslekî anlamda ''ustalık'' mertebesine erişmiş, yılları devirmiş yayıncılar olarak başarıyla tamamlamak öyle herkese nasip olmasa gerektir. Allah sağlık verdikçe daha nice programlara diyor, bu programda emeği olan bütün yayıncı arkadaşlarım kadar sadık dinleyicilerine de içtenlikle teşekkür ediyorum...

4 yorum:

Hasan dedi ki...

Ablacım merhaba, 32 yıl aralıksız süren bir programın neden sonlandırıldığını anlayamadım, Finaller her zaman mutlu bitmiyor, buruk bir veda olduğunu zaten sizde paylaşmışsınız, ben sizin aracılığınızla başta sizinde basettiğiniz gibi 32 yıl boyunca aralıksız programı hazırlayan Tülay İlter Sunar hanımefendiye ve emeği geçen tüm yapımcı ve sunuculara, emekli olanlara ve size teşekür ediyor, emeklerinize sağlık diyorum, sevgi ve selamlarımla..

Handan Demiralp dedi ki...

Çünkü herşeyin bir sonu var Hasan Bey kardeşim, başlayan herşeyin biteceği bir yer de var. Sevgili Tülay İlter Sunar da hazırladığı diğer programlara yoğunlaşmak istediğinden, 32 yıl sonra gözbebeği olan bu programa artık güzel bir nokta koymayı seçti. Haklıdır, hakkıdır, öyle olmalıdır diye düşünüyorum. Hüzünden ziyade onurlu bir sevinç vardı paylaştığımız ortamda, bizleri harika bir vesileyle biraraya getiren aslında buydu belki de... Dilekleriniz için teşekkür ediyor, selâm gönderiyorum. Sağolun...

Berceste dedi ki...

Ardinda guzel nedenlerin yatmasina sevindim. BBC'de genelde sunan ya da yapimci bir sekilde biraksa bile boyle tarihe mal olan programlarin devam ettigini dusununce, hayirdir demekten alamamistim kendimi.

Handan Demiralp dedi ki...

Ardında güzel sebepler var değerli Berceste; asla bıkmak, yorulmak falan değil konu. Sadece bir seçim denebilir belki, yapımcının enerjisini yönlendirmek istediği başka programları da var. Güzel bir noktada son vermeyi istedi zannediyorum. Herkes emekli olacağını düşündü ama konu öyle değil yani, üretmeye devam edecek. Bizler de o programları seslendirmeye devam edeceğiz:) Durmamız gereken yer neresi ise oraya kadar. Teşekkür ve sevgi ile...