3 Kasım 2010 Çarşamba

Kedili...


Kedi kadının yanındaydı
Kadın gecenin yanındaydı
Kedi gitti geceye değdi karardı
Döndü kadına değdi
Bir kadın portresi belirdi
Elinde siyah bir gül vardı
Kucağında kırmızı bir kedi...

Özdemir Asaf


Bugün kargo geldi, zarfın içinden oluklu mukavvadan sarı bir kutu, kutunun içinden de bu gerdanlık çıktı. Çift taraflı, eskitilmiş bir madalyon uzun, kahverengi bir zincirin ucuna yerleştirilmiş, madalyonun üzerinde beyaz dantelden bir fiyonk, altında ise iri bir inci tanesi... Madalyonun her iki yüzünde de kedi var, biri evcil, öteki vahşi. Zincirin klips kısmında ise küçük bir inci tanesinin altında sallanan güzelim bir yusufçuk. Çok sevindim, hemen boynuma taktım, bütün gün onunla dolaştım:) Kendimi o eski ve güzel zamanlara ait sandım. Dostlarım bu gibi ''kedili'' şeyleri çok sevdiğimi bilir, denk geleni alıp bana ulaştırırlar, sağolsunlar. Bu defa canım Cheetos, muhakkak sevgili Batos'un da bilgisi dahilindedir tabii:) Bu iki kıymetlim benim ruhuma dokunacak, içimi ısıtacak şeyleri iyi bilir, tam da böyle sevinmelere ihtiyacım olan zamana rastlatır ve öte yandan da içimi sızlatırlar. Birlikte olduğumuz zamanları ne kadar özlediğimi farkederim. Ama mesafelerin izafî olduğunu da bilirim elbette, yüreğimi böyle serinletirim. Daha ne diyeyim ki? Ankara'daki can parçalarıma çok teşekkür eder, daima hayatımda olmalarını dilerim...

5 yorum:

Profösör dedi ki...

Benim ilkokulda çok severek okuduğum bir kedili alfabem vardı. Yıl 1960.

Adsız dedi ki...

Madalyonun her iki yüzü de sen olduğundan ve de hemen anlayacağından içine bir not dahi yazılmadan gönderilmiş; görülür görülmez "bu Handan için" denen bir minik hediye.. Yüreğine dokunmuş ya, ne güzel.. Bizim de yüreğimize dokunmuştu gönderirken.. :)) Sevgimle kucaklarım..

Adsız dedi ki...

Madalyonun her iki yüzü de sen olduğundan ve de hemen anlayacağından içine bir not dahi yazılmadan gönderilmiş; görülür görülmez "bu Handan için" denen bir minik hediye.. Yüreğine dokunmuş ya, ne güzel.. Bizim de yüreğimize dokunmuştu gönderirken.. :)) Sevgimle kucaklarım..

Baturhan dedi ki...

..bir aslan miyav dedi..

Handan Demiralp dedi ki...

Ve ben; tam da köklü değişim ve dönüşümlerin eşiğindeyken sayenizde güçlendim, umutlandım, mutlandım değerli dostlarım. Tüm varlığımla teşekkür ediyorum. ''Kedili'' olan herşey güzeldir bana göre, hele hatırası olanlar, 1960'tan bu yana hatıralarda iz bırakanlar... Daha da güzel olsa gerektir. Şükranla, daima...