17 Haziran 2009 Çarşamba

Ötedenberi güldürmüştür beni şu ''uygunsuz vaziyette yakalandılar'' nitelemesi:) Nedir kardeşim ''uygunsuz vaziyet''? Bana göre uygunsuz olan bir başkasına göre uygun olamaz mı, ya da tam tersi? Şöyle de düşünülebilir aslında; öpünce yakışıklı bir prense dönüşen kurbağa masalına inanan saftorik genç kızların benzer mantıkla, öpünce tombul bir kurbağaya dönüşen yakışıklı prenslere de inanması gerekmez mi? Bir kurbağayı prens olabilme ihtimalini es geçmeyerek tutup şapadanak öpme vaziyeti meselâ; ne kadar uygun ya da ne kadar uygunsuzdur? Kurbağa prens olsa kaç yazar ayrıca, nedir bu asalet ve unvan merakı, ukâla ve prensliğinden ötürü mabadı doğuştan kalkık biri olacağına adam gibi bir adama dönüşse daha iyi olmaz mı? Bize zamanında damardan verilen o acaip masallardaki kızlar niye ''kırmızı başlıklı''dır da ''turuncu başlıklı'' değildir meselâ? Acaba cücelerde 7 takıntısı mı mevcuttur, sayılarla oynanamaz mı? Masaldaki o meşhur kristal ayakkabının 37 numarası kalmış mıdır raflarda, yoksa indirimdeki ayakkabıların en çabuk tükenen numarası 37 olduğu için, aynı ayakkabının 40 numarasını mı dayayacak hep burnumuza uyanık masalcılar?.. Niye ısırılan elma zehirlidir ki ayrıca, Pamuk Prenses çilek ya da karpuz yedikten sonra ''oyyy anamm!'' diye yere düşemez mi? Sonra; adı niye benim çocukluğumdan beri Pamuk Prenses, ''keten'', ''penye'', ''ipek'', ''saten'' falan niye değil? Nedir bu iç bayıcı ve hep aynı dayatmalar yani? Sıkıldım ve sonunda ''Uygunsuz Vaziyet''i başlattım, burada ana tema ''kime göre, neye göre?'' olacak ve eşyanın tabiatı gereği burada herşey özgürce tartışılacak. Şimdi; herkese başlangıç hediyesi olarak benden birer kurbağa bayanlar-baylar, direkt prens isteyenlere yardımcı olamayacağım ne yazık ki, burası masalları tersten okumayı seçenlerin yeri, hem herkes kendi hayâllerinin peşine bizzat kendi düşmeli, değil mi?... :)

9 yorum:

GeCe PERİSİ dedi ki...

Heyou! En nihayet : Uygunsuz Vaziyet! Tam isabet!
Dilerim yolu uzun, yolcusu bol ola; daha da düzünden masal okunmaya! Sevgi, selam, saygı ve dahasıyla.. :)

Handan Demiralp dedi ki...

:) Çok bekledim ama iyi de ettim. Demsiz çay çaya benzemez, çay dediğin de öyle şıp diye, hemen demlenmez. Sabır lâzım, hele dur, neler var bu ''Uygunsuz Vaziyet'' hallerinde, kucaklıyorum, en kocaman tarafından, en özel ve güzel şeylerle...

Pirate/Korsan dedi ki...

Tırmık izine tıkladım Uygunsuz vaziyete dönüştü :)) Pekte memnun etti beni, çünkü çoooooook özlemiştim size ait olan her şeyi. Can dost temalar etrafında toplanmak eski bir gelenektir bizim için. Buluşmalar başladı... Sevindim yahu...:))

Baturhan dedi ki...

Dün gece rüyamda seni gördüm, evinin verendasında avucum kadar bir kara böcek dolaşıyordu.Tam böceği alıp atacaktım ki dur dedin, o yeni belediye başkanı olacak ya da kuruma daire başkanı.. nedir bu Uygunsuz vaziyet sayın danışmanım..
Yoksa size danışman(mı)?
Hadi bakalım hayırlı olsun yeni platformun ama ben Tırmık İzi'ndeki Marilu'yu çok seviyorum. Sırf O'nu görmek için blogu açıp bakıyordum. Sen yeni sayfanın bir yerine benim Marilu'yu da koy ki hasret kalmıyayım..

ERDIL dedi ki...

Can kizim cok sükür o güzel yazilarina kavustuk hos geldin.
Seni coook seviyoruz.

Handan Demiralp dedi ki...

Canım dostlarım; sizlerle yazılarda, yorumlarda ve yaşanmışlarımızda buluşmayı ben de çok özlemişim hakikaten. Batur'cuğum; rûyana çok güldüm doğrusu:)Epeyce uygunsuz bir vaziyet olmuş, haklısın. Marilou'yu senin için bir yerlerde saklamak isterdim ama o arka plân resmi, kopyalaması neredeyse olanaksız. Bakacağız gene de bir çaresine... Hakan&Korsan, Erdil Baba, işte yine beraberiz, biz aslında hep beraberiz zaten, sevgi ve teşekkürlerimle, hepimizden hepinize...

Adsız dedi ki...

Handancığım özlemiştik, hoşgeldin, iyi ki geldin..
kucaklarım sevgimle...

Demet dedi ki...

Katılıyorum, herkes kendi hayallerinin peşine bizzat kendi düşmeli.
Yaşasın! Biraz geç oldu ama buldum :)
Hayırlı, uğurlu olsun Handan.
Gönülden sevgiler
Demet

Handan Demiralp dedi ki...

Hoşgeldin Demet'ciğim, erken ya da geç, önemli değil bu, buluştuk ya:) Sevgi ve teşekkürle...