18 Ocak 2014 Cumartesi

Çıplak...




Orijinal kaynağı burası, dileyen oradan da izleyebilir. Bunlar çoğumuzun göz hafızasında bir şekilde yer etmiş klasik resimler, resim sanatının şaheserleri de denebilir. Çoğunun orijinalini bulundukları yerde, yurtlarında görebildiğim için çok şanslı olduğumun farkındayım. Bu resimlerdeki çıplaklık ve ince erotizm de rahatsız edici gelmiyor bana, çünkü o hayatın içinde var zaten. Tıpkı şiddet gibi, insanın aydınlık ve gölge taraflarını herhalde inkâra kalkışacak değiliz, değil mi?.. Dünya klasik resim sanatının bu nadide parçalarını yerinde görebilmek için birden fazla ülkeye seyâhat etmeniz gerek, mâlûm.  İtalyan sanatçılar meraklılarını bu zahmetten kurtararak resimleri temalarına göre bir araya getirmiş ve biraz hareketlendirmiş, ortaya bu kısa film çıkmış. Ben defalarca izledim, halen izliyorum, dileyen herkes de izleyebilsin istediğim için bloguma aldım, yayınlıyorum. İşin ayıbı-kayıbı falan da doğrusu beni hiç alâkadar etmiyor, zira izleyeceğiniz ''Beauty-Güzellik'' isimli kısa filmde dünyanın en başarılı ressamları en ünlü müzelerde muhafaza edilen onlarca paha biçilmez tabloyla, dokuzbuçuk dakikalık muhteşem bir resm-i geçit yapıyor. Kimler kimler varmış diye merak ediyorsanız, şuraya bir bakıverin derim, kimler yok ki? Ve şimdi, insan OLmanın her halinden en çıplak şekliyle birer parça görmek isterseniz eğer, alın çayınızı-kahvenizi, yaslanın arkanıza ve buyrun izleyin efendim… (Haa, unutmadan; filmin başındaki şiir William Shakespeare'e ait ve de bütünü anlamak adına önemli, onun çevirisi için de şuraya müracaat bir zahmet, teşekkürler.)

2 yorum:

Oya Kayacan dedi ki...

Uzuncadır kopmuş gitmişiz Handan. Neyse ki şu internet bir yerden bir açık veriyor, yeni haberlere gark ediyor insanı! Bol sevgim, çok iyi dileklerimle. Oya

Handan Demiralp dedi ki...

Ne çok özlüyorum kedili mutfağını ve ruhuna nereden hangi rüzgâr eserse ona göre ''yarattığın'' sana özel yemeklerini Oya… Çok sevindim mesajına, bir ara Minesi ile konuşmuştuk da ondan sormuştum seni. İyi OLasın, cümbür-cemaat kucakladık buradan seni ve sana dair her şeyi:)