21 Nisan 2011 Perşembe

Buna da şükür:)

Fotoğrafı spiker arkadaşım sevgili Murat Can Canbay çekti, yer Gaziantep. Bir belgesel çekimi için geçenlerde gitmişlerdi, görür görmez hemen fotoğraflayıp bana gönderdi sağolsun. Derhal araştırdım; evet, aynen doğru. Gaziantep'te bulunan bu  cami ile ilgili bilgiler gayet net. Fakir bir Erzincanlı bey imiş adaşım Handan Ağa ama olsun, kendince bir cami inşa ettirecek kadar variyeti varmış işte, daha ne? Buna da şükür elbette:)

Sultanlar camiasında vaziyet nedir diye merak edip, onu da karıştırdım biraz ve şu bilgiye ulaştım. Kösem Sultan'ın kaynanası imiş kendisi, lâkin ortalığı birbirine katıp devletin dengelerini ve Osmanlı'nın akıbetini değiştirebilecek kadar vakti olmamış, çok genç yaşta bitirmiş saltanatlı hikâyesini. Ayasofya'da, Sultan III.Mehmed Türbesi'ndeki 26 sandukadan birinde uyuyor sonsuz uykusunu, ilk İstanbul seyahatimde gidip ziyaret etmek boynuma borç, devletlû adaşıma vefa mahiyetinde olsun:) İşte böyleyken böyle, tarihte adımız-sanımız geçmemiş demeyelim yani, başlarken de söyledim ya, her halükârda buna da şükür elbette...

2 yorum:

Hasan dedi ki...

Handan abla merhaba, öncelikle yaklaşık bir aydır sayfanızda yazılarınızı göremiyordum, bu durum çok üzdü beni, uzun bir aradan sonra sevgili Murat Can Canbay'ın çekip size gönderdiği bir fotoğrafla yazınızı okuyabiliyorum, bana da çok enteresan geldi, zaten araştırıp yazınızda da açıklamışsınız, sizinde bahsettiğiniz gibi ilk İstanbul seyahatinizde ziyaret etmek boynunuza borç:), Ablacım ben tekrar böyle uzun aralar vermemeniz dileklerimle, sevgi ve selamlarmı gönderiyorum...

Handan Demiralp dedi ki...

Bu ara isteyerek verilmedi Hasan Bey, blogger sayfaları mahkeme kararı ile kapatıldı çünkü.Yani blogspot uzantılı blog sayfalarına erişim engellendi.Digitürk tarafından açılan bir dava üzerine oluşan bu durum sayfalara ulaşımı epey müddet engelledi,pekçok blog yazarı da yazılarına zorunlu olarak ara verdi.Ben de bu müddet içinde fazla yazmadım ve erişim yasağının kaldırılmasını bekledim.İlginize teşekkür ederim, selâmlarla...